
בעקבות שאלות רבות שקיבלנו ממעסיקים ויולדות לגבי חופשת לידה ועבודת נשים, ריכזנו מידע חשוב בנושא: ✔️ חוק עבודת נשים קובע כי מעסיק חייב להעסיק עובדת שחזרה מחופשת דמי לידה במשך חודשיים לפחות מיום חזרתה. ✔
📌 מאמר זה פורסם במקור בשנת 2019. הנתונים והסכומים עשויים להשתנות — מומלץ לוודא מול הרשויות.
בעקבות שאלות רבות שקיבלנו ממעסיקים ויולדות לגבי חופשת לידה ועבודת נשים, ריכזנו מידע חשוב בנושא:
✔️ חוק עבודת נשים קובע כי מעסיק חייב להעסיק עובדת שחזרה מחופשת דמי לידה במשך חודשיים לפחות מיום חזרתה.
✔️ במקביל, העובדת יכולה להתפטר במהלך 9 החודשים הראשונים לצורך טיפול בילד שנולד כדין מפוטר (חשוב מאוד! לפי לשון החוק, התפטרות כדין מפוטר הנה לצורך גידול הילד ולא מסיבות אחרות.)
✔️ לפי חוק ביטוח לאומי, עובדת יכולה לקבל דמי אבטלה רק לאחר 90 יום במידה והיא התפטרה, אך במקרה זה, תחת השמירה וההגנה של חוק עבודת נשים וחוק פיצויי פיטורים, ביטוח לאומי יתחיל לשלם לאחר חודשיים, שכן בתקופה זו עובדת חייבת להיות מועסקת ע"י המעסיק, שכן לא ניתן לפטר בתקופה זו, אלא באישור מיוחד.
לפרטים נוספים ו/או שאלות והבהרות נוספות ניתן לפנות לאבי ביטן, רו"ח ו/או רון ביטן, רו"ח ממשרדנו.
שימוש במידע המקצועי באתר הינו על אחריות המשתמש בלבד ואינו מהווה תחליף ליעוץ ו/או חוות דעת.
לייעוץ פרטני בנושא, צרו קשר עם המשרד.
המידע הכללי באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי פרטני.
המידע במאמר זה הינו כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי פרטני. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון לפני קבלת החלטות פיננסיות.



